Τους χορούς αυτούς του διακρίνουμε σε
- «ελαφρύ αντικριστό» (καρσί) και
- «βαρύ αντικριστό» (καρσί).
Η λέξη καρσί – καρσιλαμάς στα τουρκικά σημαίνει αντίκρυ, αντικριστό (Λουτζάκη, 1922). Ο ελαφρύς αντικριστός έχει πιο γρήγορη ρυθμική αγωγή και εύθυμο χαρακτήρα, ενώ ο βαρύς έχει πιο αργή ρυθμική αγωγή και πιο «σοβαρό» χαρακτήρα. Ο ελαφρύς αντικριστός μοιάζει πάρα πολύ με το χορό «Τσομπά» της Ορεινής και του Ξυροποτάμου Σερρών (Λουτζάκη 1980, – Παπακώστας, 1997).
Στους αντικριστούς χορούς χορεύουν άντρας με άντρα ή γυναίκα με γυναίκα με γυναίκα ή άντρας με γυναίκα.
Από χωριό σε χωριό βρίσκουμε κάποιες διαφορές στις ονομασίες των αντικριστών χορών (Παπακώστας, 1997), και πιο συγκεκριμένα:
- Στο Μοναστηράκι ονομάζεται «Ράμνα» ο ελαφρύς αντικριστός και «Τέσκα» ο βαρύς.
- Στον Ξηροπόταμο ονομάζεται «Λέκα» και «Ράμνα» ο ελαφρύς αντικριστός και «Τέσκα» ο βαρύς.
- Στην Πετρούσα ονομάζεται «Λέκα» ο ελαφρύς αντικριστός και «Τέσκα» ο βαρύς. Εδώ και οι δύο αντικριστοί χαρακτηρίζονται και ως «Νεμπέτια». Ο όρος όμως «νεμπέτι» αναφέρεται κυρίως στον βαρύ αντικριστό. Για τον ελαφρύ αντικριστό ορισμένοι πληροφορητές στην Πετρούσα χρησιμοποίησαν και τον όρο «Ντρέμνα».
- Στους Πύργους, στην καλή Βρύση και στο Βώλακα χρησιμοποιούν τις ονομασίες «Νιμπέτι», «Καρσιλαμάς» και «Λαζαρίτσα» (ή καρσιλαμάς) αντίστοιχα. Υπάρχουν ποικίλες μελωδίες με τις οποίες χορεύονται ως αντικριστοί χοροί.